Tryggheim elevbibliotek

Norsk som andrespråk: barnehage og barnetrinn
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Norsk som andrespråk: barnehage og barnetrinn
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 372.011 KIB
Eier
  • Tryggheim elevbibliotek
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2009
Noter
  • I barnehagen og småskolen finner vi en stadig økende andel av minoritetsspråklige barn. Hvordan kan pedagoger tilrettelegge for at disse barna skal tilegne seg norsk språk? Norsk som andrespråk handler om språkutvikling hos tospråklige barn og om tilegnelse av andrespråk i barnehagen og på barnetrinnet. Den har fokus på barnet som språklærling og på pedagogen som ansvarlig tilrettelegger av andrespråksutviklingen. Denne nye utgaven er oppdatert på nyere forskning og litteratur om utvidet språkteori og språkforskning spesielt knyttet til de yngste barna. Forfatterne legger også mer vekt på mangfold i barnehage og på barnetrinnet, noe som kommer til uttrykk gjennom fortelling, litteratur og identitet. Undervisningsformer og lek er også sterkere framhevet. I tillegg er betydningen av lærernes fagkompetanse i barnehage og skole viet større plass. Boken er interessant for førskole- og lærerstudenter, og for alle de som arbeider med tospråklige barn. 1. utg.: 2002 med tittel: Norsk som andrespråk i barnehage og småskole Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, ordliste, register
ISBN
  • 978-82-15-01553-8
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000      am
*00112924
*008110414s2009    no     a     0    00nob 2
*015  $a0249763$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-15-01553-8$bh.$cNkr 299.00
*08231$a372.011$zh$25
*096  $a372.011 KIB
*10010$aKibsgaard, Sonja$d1951-$jn.$wKibsgård, Sonja
*24510$aNorsk som andrespråk$bbarnehage og barnetrinn$cSonja Kibsgaard og Olaf Husby
*250  $a2. utg.
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2009
*300  $a232 s.$bfig.$c22 cm
*503  $a1. utg.: 2002 med tittel: Norsk som andrespråk i barnehage og småskole
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, ordliste, register
*520  $aI barnehagen og småskolen finner vi en stadig økende andel av minoritetsspråklige barn. Hvordan kan pedagoger tilrettelegge for at disse barna skal tilegne seg norsk språk? Norsk som andrespråk handler om språkutvikling hos tospråklige barn og om tilegnelse av andrespråk i barnehagen og på barnetrinnet. Den har fokus på barnet som språklærling og på pedagogen som ansvarlig tilrettelegger av andrespråksutviklingen. Denne nye utgaven er oppdatert på nyere forskning og litteratur om utvidet språkteori og språkforskning spesielt knyttet til de yngste barna. Forfatterne legger også mer vekt på mangfold i barnehage og på barnetrinnet, noe som kommer til uttrykk gjennom fortelling, litteratur og identitet. Undervisningsformer og lek er også sterkere framhevet. I tillegg er betydningen av lærernes fagkompetanse i barnehage og skole viet større plass. Boken er interessant for førskole- og lærerstudenter, og for alle de som arbeider med tospråklige barn.
*650 1$aNorsk språk$xUndervisning$xFremmedspråklige$0før- og grunnskolen$1372.011$2BS$9nob
*650 1$aNorsk språk$xUndervisning$xFremmendspråklege$0før- og grunnskolen$1372.011$2BS$9nno
*70010$aHusby, Olaf$d1951-$emedforf.$jn.
*850  $aTryggheim elevbibliotek
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Tryggheim bibliotek372.011 KIB