Forfatter
Tittel Norsk som andrespråk : barnehage og barnetrinn
Medansvarlig
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter I barnehagen og småskolen finner vi en stadig økende andel av minoritetsspråk lige barn. Hvordan kan pedagoger tilrettelegge for at disse barna skal tilegne seg norsk språk ? Norsk som andrespråk handler om språk utvikling hos tospråk lige barn og om tilegnelse av andrespråk i barnehagen og på barnetrinnet. Den har fokus på barnet som språk lærling og på pedagogen som ansvarlig tilrettelegger av andrespråk sutviklingen. Denne nye utgaven er oppdatert på nyere forskning og litteratur om utvidet språk teori og språk forskning spesielt knyttet til de yngste barna. Forfatterne legger også mer vekt på mangfold i barnehage og på barnetrinnet, noe som kommer til uttrykk gjennom fortelling, litteratur og identitet. Undervisningsformer og lek er også sterkere framhevet. I tillegg er betydningen av lærernes fagkompetanse i barnehage og skole viet større plass. Boken er interessant for førskole- og lærerstudenter, og for alle de som arbeider med tospråk lige barn.
1. utg.: 2002 med tittel: Norsk som andrespråk i barnehage og småskole
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, ordliste, register
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 am
*00112924
*008110414s2009 no a 0 00nob 2
*015 $a0249763$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-15-01553-8$bh.$cNkr 299.00
*08231$a372.011$zh$25
*096 $a372.011 KIB
*10010$aKibsgaard, Sonja$d1951-$jn.$wKibsgård, Sonja
*24510$aNorsk som andrespråk $bbarnehage og barnetrinn$cSonja Kibsgaard og Olaf Husby
*250 $a2. utg.
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$ccop. 2009
*300 $a232 s.$bfig.$c22 cm
*503 $a1. utg.: 2002 med tittel: Norsk som andrespråk i barnehage og småskole
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, noter, ordliste, register
*520 $aI barnehagen og småskolen finner vi en stadig økende andel av minoritetsspråk lige barn. Hvordan kan pedagoger tilrettelegge for at disse barna skal tilegne seg norsk språk ? Norsk som andrespråk handler om språk utvikling hos tospråk lige barn og om tilegnelse av andrespråk i barnehagen og på barnetrinnet. Den har fokus på barnet som språk lærling og på pedagogen som ansvarlig tilrettelegger av andrespråk sutviklingen. Denne nye utgaven er oppdatert på nyere forskning og litteratur om utvidet språk teori og språk forskning spesielt knyttet til de yngste barna. Forfatterne legger også mer vekt på mangfold i barnehage og på barnetrinnet, noe som kommer til uttrykk gjennom fortelling, litteratur og identitet. Undervisningsformer og lek er også sterkere framhevet. I tillegg er betydningen av lærernes fagkompetanse i barnehage og skole viet større plass. Boken er interessant for førskole- og lærerstudenter, og for alle de som arbeider med tospråk lige barn.
*650 1$aNorsk språk $xUndervisning$xFremmedspråk lige$0før- og grunnskolen$1372.011$2BS$9nob
*650 1$aNorsk språk $xUndervisning$xFremmendspråk lege$0før- og grunnskolen$1372.011$2BS$9nno
*70010$aHusby, Olaf$d1951-$emedforf.$jn.
*850 $aTryggheim elevbibliotek
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening