Forfatter
Tittel Håndbok i matematikkundervisning
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter I dag er fokuset i matematikkundervisningen på elevenes forståelse av grunnleggende begreper. Denne boken gjennomgår undervisningens faglige områder ut fra følgende perspektiver: elevenes språklige og mentale forutsetninger, faglig progresjon, matematisk faglighet, vanlige feil og hjelpemidler. I tillegg behandles behovet for matematikk, generelle metoder i undervisningen og forlag til konkrete aktiviteter. Boken er basert på at elever lærer forskjellig, og at matematikk kan læres på mange måter.
Har innholdsfortegnelse, ordliste
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam 1
*00113222
*008111207s2011 no a 00nob 2
*015 $a0274497$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-02-34252-4$bh.$cNkr 398.00
*08231$a372.7$zh$25
*096 $a372.7 PIN
*10010$aPind, Pernille
*24510$aHåndbok i matematikkundervisning$cPernille Pind
*260 $a[Oslo]$bCappelen Damm akademisk$c2011
*300 $a336 s.$bill.$c24 cm
*505 $aHar innholdsfortegnelse, ordliste
*520 $aI dag er fokuset i matematikkundervisningen på elevenes forståelse av grunnleggende begreper. Denne boken gjennomgår undervisningens faglige områder ut fra følgende perspektiver: elevenes språklige og mentale forutsetninger, faglig progresjon, matematisk faglighet, vanlige feil og hjelpemidler. I tillegg behandles behovet for matematikk, generelle metoder i undervisningen og forlag til konkrete aktiviteter. Boken er basert på at elever lærer forskjellig, og at matematikk kan læres på mange måter.
*650 1$aMatematikk$xUndervisning$0før- og grunnskolen $1372.7$2BS$9nor
*850 $aTryggheim elevbibliotek
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening