Forfattar
Tittel Les mindre - forstå mer!: strategier for lesing av fagtekster : 8.-13. trinn
Medansvarleg
Språk
Hylle
Eigar
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Forfatterne viser i denne boka alternative måter å lese på, avhengig av hensikten med lesingen og hvilken sjanger elevene skal lese. Mange elever leser hele teksten fra første til siste ord, eller de gir opp underveis. Når elevene planlegger egen lesing og forbereder seg, øker sjansene for at de skal forstå mer av det de leser. Boken tar for seg hvordan du kan hjelpe eleven til å lese mer effektivt, blant annet ved å modellere ulike lesestrategier.
Har bibliografi, innholdsfortegnelse, register
ISBN
Tilgjengelege
Lånarar på venteliste
*000 am
*00114315
*008130819 2012 no a 00nob 2
*015 $a0288264$bBIBBI
*019 $bl
*020 $a978-82-05-42517-0$bh.$cNkr 485.00
*08231$a372.47$zh$25
*08231$a418.4071$25
*096 $a372.47 BRE
*100 0$aBrevik, Lisbeth M.$d1969-$jn.
*24510$aLes mindre - forstå mer!$bstrategier for lesing av fagtekster : 8.-13. trinn$cLisbeth M. Brevik og Ann Elisabeth Gunnulfsen
*260 $aOslo$bGyldendal akademisk$c2012
*300 $a354 s.$bill.$c25 cm
*505 $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse, register
*520 $aForfatterne viser i denne boka alternative måter å lese på, avhengig av hensikten med lesingen og hvilken sjanger elevene skal lese. Mange elever leser hele teksten fra første til siste ord, eller de gir opp underveis. Når elevene planlegger egen lesing og forbereder seg, øker sjansene for at de skal forstå mer av det de leser. Boken tar for seg hvordan du kan hjelpe eleven til å lese mer effektivt, blant annet ved å modellere ulike lesestrategier.
*650 1$aLeseforståelse$0før- og grunnskolen $1372.47$2BS$9nob
*650 1$aLeseforståing$0før- og grunnskolen $1372.47$2BS$9nno
*650 2$aLesing$xUndervisning$1418.4071$2BS$9nor
*700 0$aGunnulfsen, Ann Elisabeth$d1962-$emedforf.$jn.
*850 $aTryggheim elevbibliotek
^
Det finst ingen bokmeldingar for denne boka.
Klikk her
For å bli den første til å gje di meining