Tryggheim elevbibliotek

Elevportretter: fra det flerkulturelle klasserommet
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Elevportretter: fra det flerkulturelle klasserommet
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 807 HVI
Eier
  • Tryggheim elevbibliotek
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2001
Noter
  • Vi møter 4 elever oppvokst i henholdsvis India, Eritrea og Kenya, Pakistan og Vietnam, i et flerkulturelt klasserom på en videregående skole i Oslo-området. Vi følger dem gjennom tre års skolegang. Portrettene av elevene er bygd opp rundt en analyse av deres arbeid med litteratur av norske forfattere som Ibsen, Lie, Skram og Hamsun. Analysen gir et innblikk i skolehverdagen og i tankeverdenen til elevene. Gjennom egne tekster og i intervjuer med læreren forteller elevene om deler av tilværelsen sin både før og nå, og om hvordan de forholder seg til det norske samfunnet og til samfunn de har hatt tilknytning til gjennom oppveksten. Først og fremst forteller elevene om hvordan de opplever arbeidet med norsk litteratur i det flerkulturelle klasserommet. Har litteraturliste.
ISBN
  • 82-15-00037-1
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000     nam
*0011869
*007  
*008001108s2001           ar         0 nob 9
*015  $bFS
*020  $a82-15-00037-1$bh$c248.00
*038  $gI salg : 02-APR-01
*040  $aForlagsentralen ans
*078  $aSpesialpedagogikk$b23020
*079  $aLærebøker. Pedagogikk$b215
*08230$a807$zh
*096  $a807 HVI
*10010$aHvistendahl, Rita$d1955-$jNorge
*24510$aElevportretter$bfra det flerkulturelle klasserommet$cBrita Hvistendahl
*250  $a1. utg., 1. oppl.
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$c2001$fUniversitetsforlaget$g2001
*300  $a222 s.$c14 x 22.1 cm$d325 g.
*520  $aVi møter 4 elever oppvokst i henholdsvis India, Eritrea og Kenya, Pakistan og Vietnam, i et flerkulturelt klasserom på en videregående skole i Oslo-området. Vi følger dem gjennom tre års skolegang. Portrettene av elevene er bygd opp rundt en analyse av deres arbeid med litteratur av norske forfattere som Ibsen, Lie, Skram og Hamsun. Analysen gir et innblikk i skolehverdagen og i tankeverdenen til elevene. Gjennom egne tekster og i intervjuer med læreren forteller elevene om deler av tilværelsen sin både før og nå, og om hvordan de forholder seg til det norske samfunnet og til samfunn de har hatt tilknytning til gjennom oppveksten. Først og fremst forteller elevene om hvordan de opplever arbeidet med norsk litteratur i det flerkulturelle klasserommet. Har litteraturliste.
*650 1$aMigrasjonspedagogikk
*650 1$aLitteraturformidling
*850  $aTryggheim elevbibliotek
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Tryggheim bibliotek807 HVI