Forfatter
Tittel Elevportretter: fra det flerkulturelle klasserommet
Språk
Hylleplassering
Eier
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Vi møter 4 elever oppvokst i henholdsvis India, Eritrea og Kenya, Pakistan og Vietnam, i et flerkulturelt klasserom på en videregående skole i Oslo-området. Vi følger dem gjennom tre års skolegang. Portrettene av elevene er bygd opp rundt en analyse av deres arbeid med litteratur av norske forfattere som Ibsen, Lie, Skram og Hamsun. Analysen gir et innblikk i skolehverdagen og i tankeverdenen til elevene. Gjennom egne tekster og i intervjuer med læreren forteller elevene om deler av tilværelsen sin både før og nå, og om hvordan de forholder seg til det norske samfunnet og til samfunn de har hatt tilknytning til gjennom oppveksten. Først og fremst forteller elevene om hvordan de opplever arbeidet med norsk litteratur i det flerkulturelle klasserommet. Har litteraturliste.
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*000 nam
*0011869
*007
*008001108s2001 ar 0 nob 9
*015 $bFS
*020 $a82-15-00037-1$bh$c248.00
*038 $gI salg : 02-APR-01
*040 $aForlagsentralen ans
*078 $aSpesialpedagogikk$b23020
*079 $aLærebøker. Pedagogikk$b215
*08230$a807$zh
*096 $a807 HVI
*10010$aHvistendahl, Rita$d1955-$jNorge
*24510$aElevportretter$bfra det flerkulturelle klasserommet$cBrita Hvistendahl
*250 $a1. utg., 1. oppl.
*260 $aOslo$bUniversitetsforl.$c2001$fUniversitetsforlaget$g2001
*300 $a222 s.$c14 x 22.1 cm$d325 g.
*520 $aVi møter 4 elever oppvokst i henholdsvis India, Eritrea og Kenya, Pakistan og Vietnam, i et flerkulturelt klasserom på en videregående skole i Oslo-området. Vi følger dem gjennom tre års skolegang. Portrettene av elevene er bygd opp rundt en analyse av deres arbeid med litteratur av norske forfattere som Ibsen, Lie, Skram og Hamsun. Analysen gir et innblikk i skolehverdagen og i tankeverdenen til elevene. Gjennom egne tekster og i intervjuer med læreren forteller elevene om deler av tilværelsen sin både før og nå, og om hvordan de forholder seg til det norske samfunnet og til samfunn de har hatt tilknytning til gjennom oppveksten. Først og fremst forteller elevene om hvordan de opplever arbeidet med norsk litteratur i det flerkulturelle klasserommet. Har litteraturliste.
*650 1$aMigrasjon spedagogikk
*650 1$aLitteraturformidling
*850 $aTryggheim elevbibliotek
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening