Tryggheim elevbibliotek

Sosial kompetanse og problematferd i skolen: kompetanseutviklende og problemløsende arbeid i skolen
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Sosial kompetanse og problematferd i skolen: kompetanseutviklende og problemløsende arbeid i skolen
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 371.93 OGD
Eier
  • Tryggheim elevbibliotek
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2001
Noter
  • Her presenteres den kunnskapen vi i dag har om problematferd i skolen. Forfatteren klargjør omfanget av problemet, og han drøfter hvordan slik atferd kan forstås. Han legger stor vekt på moderne synspunker. Den historiske presentasjonen er tonet ned, til bare å omfatte de store linjene. Ogden drøfter hvordan en kan utvikle hensiktsmessig forståelse av problematferd for å kunne sette i verk mest mulig effektivt tiltak i skolen. Han belyser temaet fra både skole-, klasse- og elevnivå, og han er hele tida løsningsorientert. Sosial kompetanse står sentralt i boka. Dette er et mye brukt begrep i den pedagogiske debatten for tida. Ogden gir begrepet et presist innhold, og han viser hvordan innsikt om sosial kompetanse kan brukes til beste for den enkelte elev og hele klassen. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning, men også erfarende lærere vil finne mye interessant og praktisk anvendbart her.
ISBN
  • 82-05-28088-6
  • 978-82-05-28088-5
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001785nam  22002651  4500
*00119768
*008190130s2001    no     ar         00nob 9
*015  $a150026870$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a82-05-28088-6$bib.
*020  $a978-82-05-28088-5$bib.
*025  $a9788205280885
*040  $aBokbasen AS
*0820 $a371.93$zh$223/nor
*096  $a371.93 OGD
*10010$aOgden, Terje$d1948-$jNO$0(NO-TrBIB)90120829$8m
*24510$aSosial kompetanse og problematferd i skolen$bkompetanseutviklende og problemløsende arbeid i skolen
*260  $aOslo$bGyldendal akademisk$c2001
*300  $a274 s.$c25 cm
*520  $aHer presenteres den kunnskapen vi i dag har om problematferd i skolen. Forfatteren klargjør omfanget av problemet, og han drøfter hvordan slik atferd kan forstås. Han legger stor vekt på moderne synspunker. Den historiske presentasjonen er tonet ned, til bare å omfatte de store linjene. Ogden drøfter hvordan en kan utvikle hensiktsmessig forståelse av problematferd for å kunne sette i verk mest mulig effektivt tiltak i skolen. Han belyser temaet fra både skole-, klasse- og elevnivå, og han er hele tida løsningsorientert. Sosial kompetanse står sentralt i boka. Dette er et mye brukt begrep i den pedagogiske debatten for tida. Ogden gir begrepet et presist innhold, og han viser hvordan innsikt om sosial kompetanse kan brukes til beste for den enkelte elev og hele klassen. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning, men også erfarende lærere vil finne mye interessant og praktisk anvendbart her.
*650 0$aFørskolepedagogikk$1372.21$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aFørskolepedagogikk$1372.21$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aAtferd$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aåtferd$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aUtviklingspsykologi$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aUtviklingspsykologi$2Bokbasen AS$9nno
*850  $aTryggheim elevbibliotek
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Tryggheim bibliotek371.93 OGD