Tryggheim elevbibliotek

Pedagogikk og politikk i L97: læreplanens innhold og beslutningsprosessene
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Pedagogikk og politikk i L97: læreplanens innhold og beslutningsprosessene
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • https://www.nb.no/items/b56d95988aa8a28f33a165eb7f053614?page=0&searchText=82-518-3907-6
Eier
  • Tryggheim elevbibliotek
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2000
Noter
  • Boka ser på beslutningsprosessene bak grunnskolens læreplan og oppfølgingen av den i lys av 1990-årenes brede styringsstruktur- og innholdsreformer innen utdanning. I boka analyseres læreplanens generelle og prinsipielle deler og de enkelte fagplanene. Forfatteren kombinerer læreplanteori og didaktisk analyse med et utdanningssosiologisk og statstvitenskapelig perspektiv. Sammenhengene mellom læreplanens innhold, oppfølging og beslutningsprosessene som ligger til grunn drøftes. Skoleledere, lærere og studenter i pedagogikk og samfunnsfag vil særlig ha nytte av boka. Har litteraturliste og stikkordregister.
ISBN
  • 82-518-3907-6
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000      am
*001803
*008000807s2000           ar         0 nob 9
*015  $bFS
*020  $a82-518-3907-6$bh$c328.00
*038  $gI salg : 08-AUG-00
*040  $aForlagsentralen ans
*078  $aGenerell pedagogikk$b23030
*079  $aLæreb+ker. Pedagogikk$b215
*08230$a372.19$zh
*096  $ahttps://www.nb.no/items/b56d95988aa8a28f33a165eb7f053614?page=0&searchText=82-518-3907-6
*10010$aKoritzinsky, Theo
*24510$aPedagogikk og politikk i L97$blæreplanens innhold og beslutningsprosessene$cTheo Koritzinsky
*250  $a1. utg., 1. oppl.
*260  $aOslo$bUniversitetsforl.$c2000$fUniversitetsforlaget$g2000
*300  $a340 s.$c17 x 24 cm$d734 g.
*520  $aBoka ser på beslutningsprosessene bak grunnskolens læreplan og oppfølgingen av den i lys av 1990-årenes brede styringsstruktur- og innholdsreformer innen utdanning. I boka analyseres læreplanens generelle og prinsipielle deler og de enkelte fagplanene. Forfatteren kombinerer læreplanteori og didaktisk analyse med et utdanningssosiologisk og statstvitenskapelig perspektiv. Sammenhengene mellom læreplanens innhold, oppfølging og beslutningsprosessene som ligger til grunn drøftes. Skoleledere, lærere og studenter i pedagogikk og samfunnsfag vil særlig ha nytte av boka. Har litteraturliste og stikkordregister.
*599  $aCIP
*650 1$aFagkrets
*650 1$aPolitiske beslutninger
*650 1$aGrunnskolen
*650 1$aLæreplaner
*850  $aTryggheim elevbibliotek
*856  $uhttps://www.nb.no/items/b56d95988aa8a28f33a165eb7f053614?page=0&searchText=82-518-3907-6$zDigitalisert utgave på Nasjonalbiblioteket
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
2 eksTilgjengelig Tryggheim bibliotekhttps://www.nb.no/items/b56d95988aa8a28f33a165eb7f053614?page=0&searchText=82-518-3907-6